Egy nagyon kezdő szakácstanuló első lépéseinek dokumentálása

Szakács Tanuló

Szakács Tanuló

Piskótatekercs barackízzel töltve

2021. február 18. - Szakács Tanuló

Az ágazazati alapvizsgánk egyik süteménye a piskótatekercs. Nem véletlenül az alapok része, mert egy egyszerű, szinte gyakorlat nélkül is elkészíthető sütemény. Azért nekem sikerült egy kicsit elrontani... Na, de kezdjük az elejéről.

A hozzávalók listája igen rövid.

pis_hozzavalok.jpg

A tojást szétválasztva először a sárgáját, a sütőport és a lisztet összekevertem sűrű masszává (minimálisan előtte a sárgáját habosítva). A fehérjéből géppel habot vertem. Feleségem azt mondta, hogy addig kell a habot verni, amíg az edényt fejjel lefelé fordítva sem esik/folyik ki belőle. Kis bátorság kellett a próbálkozáshoz, de végül elértem ezt a keménységet.

pis_hab.jpg

A cukorhoz reszeltem egy kis citromhéjat, és a tojáshabot a sárgájából készült masszába kevertem. A technológia kíméletes keverést javasolt, hogy a hab ne törjön meg. Ez megítélésem szerint sikerült is, de itt elkövettem egy hibát: a sütőt még nem kapcsoltam be. Így a sütő melegítésének idejére félre kellett tennem a nyers piskótát. Ettől ugyan nem esett össze, de biztos, hogy jobb lett volna azonnal a sütőbe tenni.

Viszonylag jól sikerült a sütés, talán egy kicsit túlságosan is jól, mert vélhetően egy kicsit túlsütöttem.

Még melegen kellett a barackízzel megkenni.

pis_barackknes.jpg

Ezt követte a legnehezebb művelet, a piskótát fel kellett tekerni. Itt jött elő az említett túlsütés: talán ezért kicsit keményebb lett, és a feltekerés közben bizony megrepedt a külső íven.

pis_repedes.jpg

Ezzel együtt, a szeletelési kép nem olyan rossz:

pis_szeleteles.jpg

Hááát, nem is olyan jó azért :) Ha nem kellett volna a piskótát feltekerni, akkor szerintem tortatésztának jól működött volna. Értékelés: 4/10.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szakacsnaktanulok.blog.hu/api/trackback/id/tr2816431658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Filippa Nereyd 2021.12.25. 22:16:42

Szia én most készülök ágazati vizsgára a konkrét süti recepteket így a mennyiségeket meg tudnád adni? Előre is nagyon köszönöm.

Szakács Tanuló 2022.01.03. 12:38:25

Hozzávalók: 4 db tojás, 80 g cukor, 80 g liszt 250 g sárgabarackíz
Elkészítés: A tojásokat kettéválasztjuk. A tojássárgáját a cukor 1/3-ad részével kihabosítjuk. A tojásfehérjét a cukor 2/3-ad részével habbá vetjük. A két habot összekeverjük, majd spatulával belekeverjük a lisztet. Papírral fedett sütőlemezen elterítjük a masszát. (35 x 25 cm). Sütés előmelegített sütőben 180 ˚C-on. Sütés után a papírt eltávolítjuk, a papírral érintkező felét barackízzel megkenjük és szorosan feltekerjük.

Szakács Tanuló 2022.01.03. 12:39:05

@Filippa Nereyd: Hozzávalók: 4 db tojás, 80 g cukor, 80 g liszt 250 g sárgabarackíz
Elkészítés: A tojásokat kettéválasztjuk. A tojássárgáját a cukor 1/3-ad részével kihabosítjuk. A tojásfehérjét a cukor 2/3-ad részével habbá vetjük. A két habot összekeverjük, majd spatulával belekeverjük a lisztet. Papírral fedett sütőlemezen elterítjük a masszát. (35 x 25 cm). Sütés előmelegített sütőben 180 ˚C-on. Sütés után a papírt eltávolítjuk, a papírral érintkező felét barackízzel megkenjük és szorosan feltekerjük.
süti beállítások módosítása