Egy nagyon kezdő szakácstanuló első lépéseinek dokumentálása

Szakács Tanuló

Szakács Tanuló

Barackízzel töltött Néró teasütemény

2020. november 09. - Szakács Tanuló

Tovább készülve a cukrász alapvizsgára ezúttal Néró teasüteményt készítettem, tanárunk útmutatásai és egy kis Youtube videózást követően (már úgy értve, hogy a témába illő videózást követően...:).

Az alapanyagokat tekintve egyszerűnek tűnt a dolog:

01_alapanyagok_nero.jpg

Külön figyeltem, hogy krémekhez való margarint vegyek, és mostanra sikerült a citromhéj reszeléket is beszerezni.

A tojássárgája szétválasztása már egy kicsit jobban ment, mint a múltkor, de még mindig vicces szerencsétlenkedésnek tűnhetett. A margarin és a porcukor, vaníliás cukor, illetve a citromhéj gépi keverése jól működött, a tojássárgáját egyenként kevertem hozzá. Szerintem jó habos lett. Utána ment a liszt, ezt már spatulával kevertem. Összességében eredményes művelet volt a keverés.

02_bekevert_teszta.jpg

Ezt követte a tészta habzsákba töltése. Ilyet sem csináltam még. Kellően vastag, csőszerű kinyomó nem igazán volt a készletben, ezért a barázdáltat használtam. Ettől kicsit féltem, hogy ez a mintázat rajta marad a végeredményen is, ezért aztán a következő töltésnél igyekeztem mintázat nélkülit választani.

03_sutes_elott.jpg

A képen a felső sorban vannak a sima kinyomósak, alább a barázdáltak. Mint kiderült, ez lényegtelen volt, mert a sütés első fázisában "olvadt" annyit, hogy végül mindegyik szép sima felületű lett. Eleinte túl sűrűnek éreztem a kinyomóban az anyagot (nehezen ment), de mint kiderült, a sütőben lágyul egy kicsit, azaz valamelyest szétfolyik. Külön problémás volt, hogy kézzel nagyon nehéz volt egyforma méretű gombócokat kinyomni. A babapiskóta alakzat egyenesen röhejesen festett.

A sütés jól sikerült, ahogy a tanárunk említette, egy pár perc után elvesztette a fényét és nőtt is egy kicsit, részben kicsit szét is folyt.

04_sutes_utan.jpg

A sütés közbeni méretnövekedés miatt itt-ott a szomszédosak összeragadtak (nem vészesen). A legnagyobb baj, hogy a méretek között nagy különbségek voltak/lettek. Gondolom, ez kézügyesség kérdése...

Csokidíszítés: A pasztillákat megolvasztottam vízfürdőn. Próbáltam az óvatos csurgatást is, de nem folyt eléggé a csokoládé. Erre egy kis olajat öntöttem hozzá, így már jobban folyt (és persze később nem akart jól megszilárdulni). Készült teljesen bemártott is.

05_csokolade_martas.jpg

Illetve rácsos csurgatással is próbálkoztam, mérsékelt sikerrel.

06_racsozas.jpg

Betöltés után kreatív tálalásra nem nagyon volt már ötletem, egy fehér tányérra tettem a sütiket:

07_talalva.jpg

Állagra kellemes, omlós, a végeredmény kicsit ragad, és sok múlik a lekváron is, hogy ne folyjon ki. Értékelés: 4/10 (finom, jól sütött, omlós sütemény, de a méretkülönbségek nagyok, a csokoládé-díszítés csúnyácska, és a lekvár, valamint a csokoládé miatt ragad is.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szakacsnaktanulok.blog.hu/api/trackback/id/tr9416278664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása