Egy nagyon kezdő szakácstanuló első lépéseinek dokumentálása

Szakács Tanuló

Szakács Tanuló

Sütőtök krémleves

2021. január 04. - Szakács Tanuló

Tankonyhai gyakorlatunk során az elmúlt alkalommal a "nemszeretem levesek" kerültek sorra: a címbéli sütőtök krémleves, parajkrémleves, káposztafőzelék, fokhagymakrémleves, frankfurti leves, korhelyleves. Szinte mindegyik az üzemi konyhák, iskolai menzák rettegett étele. Jómagam sem szeretem a paraj kivételével egyiket sem. A sütőtököt sem szerettem sosem, édeskés, kásás volta miatt. De ez a szakácstanfolyam megtanít értékelni az ízeket, és már-már finommá tenni a korábban nem kedvelt alapanyagokat. Így járt most a sütőtök is.

01_sutotok_felvagva.jpg

Szinte alig ér meg egy blogbejegyzést, olyan egyszerű étel, de azért leírom, mert az eredmény egészen jó lett. A sütőtököt a magok eltávolítása után néhány darabba kell vágni, és sütőpapíron sütőbe tenni (160 C). Igencsak sokáig készült, jó 40-45 perc volt a tök sütése. Utána a sütőtök húsát ki kell kaparni a héjából. A tankonyhában ez valahogy sokkal jobban ment, mint otthon, talán más volt a tök? Egyes receptek szerint a sütőtököt meg kell hámozni sütés előtt. Lehet, hogy így könnyebb, legközelebb megpróbálom.

A hagymát apró kockára vágva megpirítottam, az utolsó mozdulatokkal a fokhagymát is hozzáadtam. Ezt nem szabad sokáig pirítani, mert odaég. A tűzről levéve a már megsült, héjából kikapart sütőtökbelet hozzáadtam, és kb 1/2 liter húsleves alaplével felengedtem. Kis melegítés után az egészet botmixerrel öszeturmixoltam, ügyelve rá, hogy ne homogén pép alakuljon ki, hanem kicsit darabos maradjon, az eredeti zöldség emlékét megőrizendő. Sóval, borssal ízesítettem.

02_sutotok_turmix.jpg

A tankonyhán Bacon-t pirítottunk hozzá, ez otthon most nem volt kéznél, illetve stílusosan tökmagolajjal díszítve kellett volna tálalni. Ehelyett olivaolajjal tettem meg, tökmagolaj hiányában, valamint bolti levesborsót, azaz kis sült gömböcskéket szórtam rá, ami manapság nálunk a pirított zsemlekockát helyettesíti.

03_sutotok_talalva.jpg

Természetesen a sütőtök alap édeskés íze megmaradt, de a hagymás-vajas-alapleves készítési mód következtében már sokkal közelebb áll az ízvilágomhoz, mint a korábi pürészerű édes valami. Talán kicsit sűrű lett, már-már főzelékes állagú. De azért egész ehető. Eredmény: 7/10.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szakacsnaktanulok.blog.hu/api/trackback/id/tr8916371346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása